du behöv int läsa

jag köpte ett nytt skåp till mitt rum idag
och då kom jag till insikt som jag gör ibland under mina allra djupaste stunder
(eller bara allmänt under lektioner såsom svenska, samhälls och biologi)
först tänkte jag
shit emma, inte bli så lycklig av materiella ting nu va
tills jag insåg att det var inte själva skåpet jag längtade till att få se
jag vill ju bara få ordna upp i mitt stökiga lilla flickrum
ställa allting på nýa platser, rensa golvet från kläder och hänga upp den där stora runda dammiga spegeln som legat på golvet sen i våras
jag gillar när fult blir fint, nånting blir nånting helt annat
Efter denna stund av förståelse för mig själv föll fler saker på plats
dammsuga när det ligget typ utspilld sand på golvet
om man nu spiller ut sand
kämpa bort stora lövpartier med krattan
duscha när man brottats i lera
händer ibland
plocka in disken i maskin och torka undan litte sådär
detta är exempel på saker jag tycker är lite extra roliga att syssla med
att se människor gå från tönt till snyggaste tjejen på skolan i amerikanska ungdomsfilmer är ju även en sådan förträffligt underhållande grej.

tack du för att du läst denna utläggning av mina tankar
hoppas du lärde dig lite om mig
det gjorde jag
och nu förstår du äntligen varför jag aldrig kan låta mitt hår vara
som det är


egon är idag tillägnad hannab som detta ödestigra datum fyller hela 18 stora år!!!!
/emman och egon

Kommentarer
Postat av: sara

jag har inte sagt det för jag har glömt säga det och vi har inte sett på länge heller så jag passar på att säga det nu när jag kommer ihåg att säga det inte bara tänka det varje gång jag kommer att tänka på dig; satan jävla å satan va fin du blev i blondare hår, altså så himlahimlahimla!!!!! helt sinnes. hoppas du förstår hur mycket jag verkligen tycker det, helt jättemycket!!!

2010-10-12 @ 23:44:14
URL: http://uppfatta.blogspot.com
Postat av: sickan

åh fattar varu mena!!! jag känn precis likadant!!!!!!!!!!

röja! och självklart när ful'n blir snygg'n!!!

det äg!:D:D:D

2010-10-13 @ 13:58:16
Postat av: splurge

bästa bloggen ever yo

2010-10-13 @ 15:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0