vill int bli sådär gammal

jag tog en chansning över mobackendammen och sprang ner mot älven. möttes av snö under fötterna som blötte ner och segade ner. åh så dumt tänkte jag och sprang upp mot okända marker. Kom upp på en gård, såg en svart katt och höns som var helt fria. Sprang på en grusväg och solen var varm på ryggen, sprang förbi en fiskare. Sprang ner till gravarna och tänkte att det här måste se dumt ut, letade efter morfars grav men jag hade nog sprungit förbi den. Tänkte plocka en liten blomma och lägga där men hittade ingen och kanske pappa väntade vid bilen. Sprang över den gamla avstängda bron och pappa var inte där. la mig i gräset och sola. det var skönt
skönt att springa på vägar jag inte är bekant med, ha benen som det enda färdmedlet och kunna ta mig var jag vill egentligen, vända om jag vill eller stanna när jag vill. springa e ba så himla fridfullt på nåt sätt
mitt i det jobbiga

tror jag skulle haft min röda vecka nu om det vore så. ibland är man grinig och otrevlig fast man vet om det, man vet att man inte borde men man kan inte hjälpa det. Och sen blir man ledsen och allt är hopplöst och får man inte lite gott att tugga på så känner man att det nog aldrig kommer ordna sig. jobbigt å va tjej
blev iallafall gla när jag fick ett sms av susa, hon är nog i stockholm nu med paulina
guh så rolit
jag hade faktiskt väldigt roligt igår, med starwarsmaraton som innebar en och en halv film. Det var egentligen en sån där kväll som man minns och en sån som man mår så himla bra av! Det är en sån speciell känsla när man sitter sådär, trångt och varmt bland madrasser och kuddar och när det finns plats för både skratt och allvarligare samtal. Man öppnar sig alltid på något konstigt sätt vid såna tillfällen, alla är så nära och bra. mera sena nätter med promenader efter midnatt vill jag ha också

långt och bra för dig som har tråkigt
ska läsa stekta gröna tomater nu och käka mitt godde
här är jag och mitt stökiga rum litegranna i min runda spegel


/emma


Kommentarer
Postat av: julian

hejs, jag är hemma nu! men det vet du ju! har inge cash på min mobil men jag vill säga att du e så bra emma, och allt jag vill är att skratta men också ha allvarliga samtal just nu. längtar till nästa helg, för då blire av va? :$

2010-05-14 @ 02:03:56
URL: http://rineogline.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan ni inte visa hur era rum ser ut?:)

2010-05-20 @ 16:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0