muhammed

nervös var jag inför kvällens löpartur med min mor
ty en kvinna av vilja är hon
och min kondition är på den nivå då jag blir andfådd av en tio meters kapplöpningstur
med elliot
el perro
redo för en tur i elljusspårets vanliga runda var jag
men min mor hade såklart annat i tankarna
trallar på om var de olika orienteringskontrollerna finns gör hon
medan jag sakta tappar hoppet om att åter se civilisationen 
upp på det vita berget och ner och upp och ner och upp
en kvinna av kraft är vad hon är
ja det är så tokigt
att jag ändå tog mig runt
man måste helt enkelt tänka på annat
som renarna som följde efter oss
eller som att uppkörnigen och teorin är bokad
eller helt enkelt på den spännande taktkombinationen
som bildas när brösten och baken guppar i varsin liten egen takt
och så springer man där med en egen liten sambaorkester
lite skalman nästan

och Kaka är lite lik Michael J
tycker jag
/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0