RYNKOR MELLAN ÖGONBRYNEN

På filosofin idag diskutterade vi universum, hur stor vår värld är, om något är oändligt och allt sånt där.
Då kom vi fram till att antingen är universum som när man tittar i en spegel framför sig och har en spegel bakom sig. Spegelbilderna är oändligt många. Jag vet inte hur jag ska formulera mig... Men du fattar va? En massa pararella universum i varandra eller efter varandra eller något sånt. 
Eller så är universum som ett rum med ett hål i golvet, och när man dyker ner med huvudet i det hålet dyker ens huvud ner från taket i samma rum. Allt som existerar är det rummet, om man går genom ena väggen, kommer man ut genom den motsatta väggen.

Åh vad jag är dålig på att förklara. 
Men jag älskar filosofi!!! Det är så kul och intressant.
Även fast jag inte känner någon i min grupp.

Jag hängde med Julia efter skolan. Vi skulle egentligen ut på äventyr, fast vi låg mest i Julias säng och åt godis. Men vi hade det inte tråkigt för det!
Tråkigare blev det när Julia fick ont i magen av alla sura apelsinkemikaliegodisar.
Då gav jag henne mina bästa ont-i-magenråd, sa farväl och hoppades att hon skulle bli kry igen.

Då gick jag och fikade en stund på biblioteksfiket med mamma.
Vi pratade och äcklades av biskvierna de hade där (eller biskvis som mamma kallar dom).
Sen skulle hon iväg och jobba.
Jag stannade kvar, läste en stund och kände mig allmänt behaglig till mods.

Hela den här helgen tror jag kommer bli behaglig. Med Üni-foreman + Moto Boy-konsert och allt möjligt.

Ikväll kanske det bär av till Ursviken för lite magiskt fredagsmys!


Jullelelelel



/sus

(Oj vad mycket jag skrev!)


Kommentarer
Postat av: ulia

jag gillar när du skriver mycket och ger mig ont-i-magen-tips och äter godde i min säng! jag blev bra tillslut, efter lite vila och mad med hehe

2010-04-24 @ 13:50:43
URL: http://rineogline.blogg.se/
Postat av: signopigno

du e så fin susa! och skriv mycket mer!! om du vill!

kramiss

2010-04-25 @ 15:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0