jag har varit en stjärna

vi var på föreläsning idag med skolan, det var patte från teparty som höll i den
en finurlig grabb dedär, han sa många konstiga spännande grejer
bland annat sa han att sannolikheten att det finns någon på en annan planet som ser ut precis som mig, ser benjamin buttons otroliga liv på teven precis som jag, tänker samma tankar som  mig och känner samma känslor som mig, att sannolikheten är oändlig. Det finns alltså oändligt många precis såna. troligtvis
wooow
eller han sa såklart inte så men han sa att allt blir oändligt
alltså blir jag just nu oändlig    kanske

och att allt fanns samlat i en enda punkt, och utanför den fanns ingenting, inte ens tomrum. Och när det punkten sprängdes i Big Bang så flög det ut rum. Om solen slocknar just nu så kommer vi inte se det förrän om åtta minuter. Och om det bildades ett rum vid Big Bang, är det då någon slags vägg i rummets ände? fast rummet är ju oändligt. jag fatta int

i sommar vill jag sova under bar himmel igen
utan mygg på nosen
fast jag har förresten ändå stjärnor i taket mitt
yeah

/emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0